شرکت نیکا پارت صنعت

شرکت نیکا پارت صنعت به طور رسمی فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ با برند N.P.S آغاز کرده است. مهمترین اصل سازمان برای حصول اطمینان مصرف کننده، کیفیت بالای قطعات می باشد که در راستای آن تمام موارد فنی را در نظر گرفته تا قطعات با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.
دسته بندی محصولات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
شماره های تماس
 46013088-021   –   46016946-021

نگهداری از موتور خودرو در تابستان

در فصل تابستان به خاطر گرم شدن هوا، خسارات زیادی بر قطعات ماشین وارد می شود. اما اصلا جای نگرانی نیست و این مشکل قابل حل است. شما با دانستن چند نکته و راهکار در مورد نگهداری از خودرو در تابستان می توانید، به کارایی و دوام قطعات ماشینتان بیفزایید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا به چند نکته درباره نگهداری از خودرو در تابستان اشاره کنیم. شما با رعایت و عمل کردن به چند نکته ای که در ادامه مطلب بیان می کنیم، می توانید در روزهای گرم، هوای عادی را برای اتومبیبتان فراهم کنید.

نکاتی در مورد نگهداری از ماشین در تابستان

چک کردن سیستم کولر خودرو

برای جلوگیری از بیشتر شدن دمای موتور و مصرف سوخت، بهتر است از کولر ماشین به صورت بهینه استفاده کنید. چک کردن سیستم کولر خودرو ضروری می باشد و باید سرویس های مربوط به آن حتما انجام شود. این سرویس ها نظیر عوض کردن تسمه کولر، تعویض فیلتر خشک کن هوای کولر، شارژ گاز می باشد.

تنظیم دمای سیستم خنک کاری موتور

دمای سیستم خنک کاری موتور را در اوایل فصل تابستان در حد نرمال قرار دهید و به بررسی سیستم خنک کاری و جرقه زنی بپردازید. در حالت کلی شما باید موتور ماشینتان را از نظر عملکرد، چک کنید و عیب های موجود را برطرف کنید.

پر کردن مخزن شیشه شور در هوای گرم

یکی دیگر از نکات نگهداری از ماشین در تابستان، پر کردن مخزن شیشه شور است. همان طور که می دانید، مخزن شیشه شور نزدیک به موتور و گرمای زیاد است. اگر این مخزن در فصل تابستان که هوا گرم هست خالی باشد، موجب شکنندگی و خشکی و خرابی پلاستیک می شود.

نکات نگهداری از خودرو در تابستان، باز نکردن ترموستات موتور

در روزهای گرم، اصلا به باز کردن ترموستات اقدام نکنید؛ بودن ترموستات موتور در فصل تابستان لازم و ضروری است. زیرا موجب می شود در اوایل صبح، موتور به دمای نرمال برسد. زمانی که ترموستات باعث گرم شدن موتور می شود، سالم  بودن آن را چک کنید.

عوض کردن روغن موتور اتومبیل در هوای گرم

در فصل تابستان که هوا گرم است، عوض کردن روغن موتور ماشین امر ضروری و مهم می باشد.

پیش از ریختن ضدیخ، سیستم خنک کننده را بررسی کنید

همان طور که می دانید، سیستم خنک کننده قسمت های مختلفی نظیر شیلنگ ها، ترموستات، پمپ آب و… دارد. شما باید از سالم بودن این بخش ها، قبل از ریختن ضدیخ مطمئن شوید.

برای این که از بین پرده های رادیاتور، هوا به راحتی عبور کند، به وسیله برس پلاستیکی نرم با آب و صابون بدنه بیرونی رادیاتور را بشویید.

چک کردن تسمه پروانه خودرو در فصل تابستان

بررسی تسمه پروانه خودرو در هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر، ضروری می باشد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

استفاده از ضدیخ مناسب

برای نگهداری از خودرو در تابستان، استفاده از ضدیخ مناسب، امری مهم به شمار می آید. ۵۰ درصد ضدیخ و ۵۰ درصد حجمی آب را به عنوان سیال خنک کننده ایده آل ماشین ها، سازندگان خودرو توصیه کرده اند. شایان ذکر است، محلول ۵۰ درصد ضدیخ شامل ۵ درصد انبساط حجمی می باشد. به همین خاطر لازم است که از حجم کل سیستم خنک کننده، حدود ۵ درصد خالی باشد.

بررسی سطح سیال خنک کننده

لازم است هفته ای یکبار و یا در هر هزار کیلومتر، سطح سیال خنک کننده چک و مورد بررسی قرار گیرد. برای این که آب مصرفی خودرو رسوب نگیرد، باید دارای سختی کمی باشد. در هر ۳۰ هزار کیلومتر، در شرایط عادی باید سیال خنک کننده عوض شود. قابل ذکر است که عواملی مثل شرایط سخت رانندگی، زمان تعویض سیال را تغییر می دهد.

در فصل تابستان دمای هوا زیاد می شود در نتیجه فشار باد تایرها هم افزایش می یابد. به همین علت به کنترل فشار باد تایرها هم اقدام کنید.

چرخاندن ۱۸۰ درجه فرمان خودرو

بخشی که شما آن را لمس می کنید برای این که در سایه قرار بگیرد، باید پیش از ترک خودرو، فرمان اتومبیل را ۱۸۰ درجه بچرخانید.

 

به هیچ عنوان ماشین را زیر نور مستقیم آفتاب پارک نکنید

یکی دیگر از راه های نگهداری از خودرو در تابستان، خودداری از پارک کردن ماشین زیر نور مستقیم آفتاب است. رعایت کردن این امر موجب به حداقل رسیدن تبخیر بنزین از باک اتومبیل می شود.

تعویض شمع ها

تعویض شمع ها برای نگهداری از ماشین در تابستان، لازم است. در هر ۲۵۰۰۰ کیلومتر، ضروری می باشد به تمیز کردن و یا تعویض شمع ها اقدام کنید.

 

توجه به دمای خودرو

در ماشین های امروزی و مدرن دیگر آمپر وجود ندارد و این قطعه از خودرو حذف شده است. اگر اتومبیل شما آمپر دارد، حتما به بررسی آن اقدام کنید. در روزهای گرم توصیه می شود آمپر را بررسی کرده و اگر متوجه افزایش دمای خودرو شدید، اتومبیل را متوقف و از ادامه رانندگی جدا خودداری کنید.

محافظت از بدنه و داشبورد خودرو

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، خودرو خود را در سایه پارک کنید. این کار از خراب شدن رنگ بدنه ماشین جلوگیری می کند. اگر مکان سایه برای پارک ماشین پیدا نکردید، بهتر است از چادر استفاده کنید. نکته مهمی که باید بدانید، وقتی که به شستشوی خودرویتان پرداختید، به هیچ وجه تا زمان خشک نشدن کامل آن زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. زیرا به رنگ ماشین آسیب می رساند. از واکس بعد از شستن اتومبیلتان  استفاده کنید. برای محافظت از داشبورد در برابر نور خورشید، لازم است مالکان خودرو از واکس مخصوص استفاده کنند. استفاده از سایه بان در زمان پارک خودرو در محیط باز امری ضروری است. استفاده از سایه بان موجب محافظت از داشبور خودرو در برابر اشعه نور خورشید شده و دمای داخل ماشین را کاهش می دهد.

حرارت درونی

در فصل تابستان که هوا گرم است، شیشه خودرویتان را پایین بیاوردید تا هوای داغ و گرم خارج شده و هوای خنک در داخل ماشین جریان پیدا کند. زمانی که هوای بیرون با درون اتومبیل یکسان شد، شیشه ها را بالا بکشید.